Important avantatge per els transportistes compromesos amb la sostenibilitat.
Ara els vehices XF, XG i XG+ de la NG DAF també es poden adquirir amb un motor PACCAR MX-13 especialment desenvolupat per a aquells transportistes que desitgin canviar al Biodièsel B100.
Aquest nou combustible, també conegut com a biodièsel FAME (èsters metílics d’àcids grassos) o RME (èsters metílics de colza), està disponible tant per a tractores com per a rígids.
El biodièsel B100 és un combustible que es produeix enterament a partir d’olis i greixos vegetals renovables i que redueix les emissions de CO2 en tot el cicle de vida del combustile fins a un 90% comparat amb el dièsel de combustibles fòssils, la qual cosa el fa similar al HVO (hidrobiodiésel).
Per a aconseguir les emissions de CO2 més baixes possibles, el motor MX-13 compatible amb el B100 (355kW/480cv) està equipat amb un programari especialment dissenyat que té en compte factors com el menor valor calorífic del biodièsel.
Petjada ecològica
“Amb la introducció del motor MX-13 per a biodièsel, oferim una altra alternativa als transportistes que aposten pel transport sostenible.
Encara que tots els camions DAF amb motor de combustió són compatibles amb el HVO, en algunes regions el B100 és més comú”, va afirmar Jeroen Van den Oetelaar, enginyer cap de DAF Trucks. “Amb l’opció B100, ara oferim als transportistes una altra possibilitat, a més del HVO i dels nostres sistemes de propulsió elèctrics, per a reduir la seva petjada ecològica sense fer concessions quant a la fiabilitat del vehicle.